Miltä näyttää vaikuttajamarkkinoinnin vuosi 2025?
Uusi vuosi, ei niin uudet kujeet: pienten vaikuttajien ja datan rooli kasvaa, vaikuttajatekeminen monikanavaistuu ja sitä osataan suunnitella strategisemmin ja pitkäjänteisemmin.
Uusi vuosi, ei niin uudet kujeet: pienten vaikuttajien ja datan rooli kasvaa, vaikuttajatekeminen monikanavaistuu ja sitä osataan suunnitella strategisemmin ja pitkäjänteisemmin.
Tiesitkö, että Pohjoismaissa kuunnellaan podcasteja kaikista eniten maailmanlaajuisesti? Meistä on tullut maailman innokkaimpia podcast-kuuntelijoita, ja trendi näyttää vain vahvistuvan.
Asenne tarjoaa erilaisia PR-toimenpiteitä aina pienistä lähetyksistä vaikuttaviin tapahtumiin. Tärkeintä PR-toteutusten suunnittelussa ja toteuttamisessa on asiakkaan tarpeeseen ja tavoitteisiin vastaaminen sekä tuloksellisuus ja vastuullisuus.
Projektinjohtomme sai vaikuttajilta ja asiakkailtamme arvosanaksi 4,5/5. Senior Project Managerimme Roosa kertoo, mistä Asennemedian projektinhallinta on tehty ja mistä emme koskaan tingi.
Markkinoijan yksi tärkeimmistä työkaluista on ymmärrys siitä, kenelle markkinoidaan. Vaikuttajamarkkinointi ei ole tässä poikkeus, kirjoittaa uuden tutkimisesta syttyvä Creative Project Managerimme Janika.
Vaikuttajamarkkinoinnin tapahtumat ovat the juttu, ja tarjontaa on koko ajan enemmän. Mikä tekee PR-tapahtumasta oikeasti hyvän? Asennemedian Senior Project Manager Laura on tapahtumatuotantojen ja projektinhallinnan kuningatar, ja tarjoilee sinulle seuraavaksi neljä vinkkiä, joiden avulla PR-tapahtumasta saadaan onnistunut, erottuva ja tuottava.
Me Asennemedialla olemme vaikuttajien puolella. Uskomme, että tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi vaatii onnistuakseen paitsi brändin myös vaikuttajien näkemysten ja ideoiden kuuntelemista. Siksi kokosimme tuoreimman alan katsauksen sieltä, missä yleisöt tunnetaan parhaiten – vaikuttajien näkökulmasta.
Asennejengi tutkii jatkuvasti kanavien uusia käyttötarkoituksia ja juuri nyt TikTokin monipuoliset mahdollisuuden innostavat, kerromme tässä artikkelissa miksi. TikTokin suosio jatkaa kasvuaan. Aiemmin yli miljardin käyttäjän suosima alusta oli tunnettu erityisesti nuorten keskuudessa, mutta viime aikoina TikTokin yleisö on alkanut myös vanheta.
Asennemedian uusi vaikuttajaraportti pureutuu siihen,
mitä vaikuttajamarkkinoinnissa tapahtuu nyt ja tulevaisuudessa. Lataa raportti nyt!
Asennejengiin liittyy keväällä 2024 kaksi uutta jäsentä. Uusien rekrytointien tuloksena entistäkin vahvemman asiantuntijatiimin tavoitteena on edistää alan kasvua ja tehdä asenteella asiakkaiden vaikuttajamarkkinointia myös tulevaisuudessa.
Jos olet joskus miettinyt, mitä vaikuttajamarkkinoinnin kummalliset lyhenteet tarkoittavat, tämä on onnenpäiväsi – kuulimme pyynnön ja kasasimme termien lisäksi tietoa alan käytännöistä. Tässä artikkelissa annamme parhaat vinkkimme aloittelevalle vaikuttajalle ja avaamme yleisimmät alalla käytetyt termit.
Vaikuttajamarkkinointi tapahtuu someympäristössä, jossa myös kohut ja kriisit etenevät nopeasti. Vaikuttajilta myös vaaditaan jopa merkittävästi yrityksiä avoimempaa ja nopeampaa reagointia ajankohtaisiin ilmiöihin – hiljaisuus on harvoin hyväksyttävää. Mitä kriisin keskellä tulee huomioida?
Tavoite on varmasti jokaisella sosiaalista mediaa työkseen tekevällä sama: opi hyödyntämään uudet kanavat ja toiminnot ensimmäisten joukossa. Mutta miten sen teet, kun kaikki muuttuu joka päivä? Asennemedian Communications Specialist Mira Suurnäkki kokosi tähän artikkeliin tärpit sometyöhön vuodelle 2024.
Luova tiimimme kävi läpi pinon ennusteita ensi vuodelle ja poimi niistä kriittisin silmin ne, joilla on merkitys vaikuttajamarkkinointia tehdessä.
Näihin uskomme tulevana vuonna: kohderyhmän älykäs hyödyntäminen, tehokas kanavien hallinta, vaikuttajasisältöjen kerroksellisuus ja kestävästi tuotettu PR. Lue neljä nostoamme ensi vuodelle!
Tämän artikkelin luettuasi tiedät, miksi sitoutumista mitataan, millaisia mittareita alalla käytetään ja miten engagement rate sekä muut sitoutumisen mittarit lasketaan.
Vaikuttajamarkkinoinnin data on ainutlaatuista siinä, että samoja ilmiöitä voidaan mitata monin eri tavoin. Siksi tässä juttusarjassa käydään läpi, mitä jokaisen olisi hyvä tietää vaikuttajakampanjan mittaamisesta. Tämän artikkelin luettuasi ymmärrät, mitä keskiarvo- ja benchmark-luvut raporteissa tarkoittavat, ja miksi niiden taustalla olevien laskukaavojen kanssa kannattaa tulla tutuksi.
Merkittävä osa strategista vaikuttajatekemistä on harkittu ajoitus. Eli milloin ja miten kannattaa mennä liveksi? Ota vaikuttajamarkkinointi huomioon markkinoinnin vuosikellossasi yhtenä mediana muiden joukossa. Katso kolme inspiroivaa casea!
Kasasimme oppaan, josta löydät vaihe aiheelta ohjeet strategisen ja tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin suunnitteluun. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Miten herättää oma ja tiimin luovuus? Miten vaikuttajamarkkinointia tehdään Asenteella? Millaisia tuloksia voit saavuttaa lisäämällä mediamixiisi audiota? Ja ennen kaikkea: mitä vaiheita ja alan kiemuroita sinun tulee ottaa huomioon ennen kampanjaa ja sen aikana?
Tahtoisitko kysyä jotakin alan asiantuntijalta? Oletko yksin yrityksenne vaikuttajamarkkinointihaasteiden kanssa? Mietityttääkö oikeiden vaikuttajien valinta tai vaikkapa mittaaminen? Nyt voit varata Asennemedian sivuilta veloituksetta ja ilman sähköpostiketjuja nopean 30 minuutin konsultaation. Käytä aika kokonaan tai kysy yksi kysymys ja jatka työpäivääsi – tämä ominaisuus on tehty sinua varten.
Kulttuurituottajaksi Humanistisessa korkeakoulussa opiskeleva Mia Tanhuanpää aloitti harjoittelunsa yhdeksän kuukautta sitten. Useamman monipuolisen harjoittelujakson aikana olemme saaneet nauttia hänen työpanoksestaan sekä projekti- että viestintätiimissä. Nyt on aika päästää Mia takaisin kouluun, mutta ehdimme vielä kysymään, millaista meillä on olla harkassa. Lue fiilikset harjoittelusta Asennemedialla!
Parhaimmillaan vuoden teemoittaminen selkeyttää yhteisiä tavoitteita, auttaa seuraamaan kehitystä ja vahvistaa yhteishenkeä. Asennemedialla vuoden 2023 teemaksi on nimetty rohkeus. Nyt selvitetään, mitä rohkeus työpaikalla voi tarkoittaa ja miten sitä voi harjoitella omassa työssään!
Moni muistaa varmasti vuoden 2020 kokeilun, jonka aikana Asennemedian työntekijät saivat lomailla niin paljon kuin tahtoivat. Lomailulle sovittiin yhteiset pelisäännöt: kokeilun tarkoituksena oli edistää työhyvinvointia ja tukea myös niitä työntekijöitä, jotka olivat vastikään vaihtaneet työpaikkaa. Kokeilusta opittiin, ja sitä on päivitetty entistä toimivammaksi: Asenteella saa nyt lomailla palkallisesti 5 ylimääräisen lomapäivän verran. Lue alta sekä uudesta käytännöstä että aiemmasta lomakokeilusta!
Vaikuttajamarkkinointiin käytettiin Suomessa yli 50 miljoonaa euroa vuonna 2022. Se kertoo, että yrityksissäkin on tunnistettu vaikuttajien potentiaali tavoittaa heille tärkeimmät kohdeyleisöt ja kasvattaa brändin tunnettuutta. Usein pohdittu kysymys kuuluukin, kannattaako tämä markkinoinnin osa-alue hoitaa yksin vai yhdessä. Siis vaikuttajamarkkinointi: toimisto vai in-house?
Uudistuneiden verkkosivujen ja brändi-ilmeen myötä tarjoamme asiakkaillemme entistä tehokkaammin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijuutta – asenteella tehtynä tietenkin.
Asennemedia kasvaa ja kehittyy: organisaatiomuutos tuo mukanaan uusia nimityksiä. Kerromme ilolla ja ylpeydellä, että aikaisemmin yrityksen myyntijohtajana toiminut Katriina Salonen on nimitetty Asennemedian operatiiviseksi johtajaksi 1. maaliskuuta 2023 alkaen.
Tämä ei ole trendikatsaus – suurten uutisten ja tajunnanräjäyttävien neuvojen sijaan lupaamme kuitenkin, että tämä kirjoitus muistuttaa tärkeistä asioista, antaa hyvän pohjan vuoden vaikuttajamarkkinointitoimenpiteiden suunnittelulle ja inspiroi ideoimaan uutta. Keinot onnistuneeseen markkinointiin eivät muutu maagisesti vuoden vaihtuessa. Ja miksi pitäisikään? Kun voi tukeutua jo toimivaksi todettuun, jää enemmän tilaa tuoreille ajatuksille ja toteutuksille.
Tammikuu 2023 alkaa muutoksilla. Vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijatoimisto Asennemedia Oy on kasvattanut viime vuosina podcast-tuotantojaan menestyksekkäästi, ja nyt palkittujen podcastien tekeminen jatkuu uudessa tuotantoyhtiössä. Asennestudio Oy toteuttaa äänitöitä ja Suomen kuunnelluimpia podcasteja sekä tilaajille että vapaaseen jakeluun.
Asennemedian tuotannon johtaja Johanna Risku pyörittää pöydällään päivittäin asiakkaidemme kampanjoiden tavoitteita ja tuloksia, analysoiden näiden välissä toteutettuja toimenpiteitä. Tässä artikkelissa Johanna raottaa analyysien arkkuaan ja kertoo, millaisia oppeja kuluneen vuoden kampanjoista kannattaa muistaa ensi vuoden vaikuttajamarkkinointia suunnitellessa.
Me uskomme, että aito menestyminen syntyy, kun ihmiset pääsevät hyödyntämään omia vahvuuksiaan ja intohimon kohteitaan, ja kun työ on muun elämän kanssa tasapainossa. Ihmistemme hyvinvointi on meidän prioriteettimme numero 1.
Lisätty todellisuus tulee olemaan yhä suurempi osa meidän jokaisen mediankäyttöä ja arkea – mutta mitä sillä oikein tarkoitetaan? Asennemedia otti asiasta selvää.
Asennemedian tuottama Kehorauhaa-podcast käsittelee kehopositiivisuutta ja opettaa lempeämpää suhtautumista omaan kehoon.
NIVEA ja Asennemedia toteuttavat NIVEA Suite -elämyksen osana NIVEAn uutuustuotteen lanseerauskampanjaa. Tänä syksynä panostetaan hyviin yöuniin ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin!
Me uskomme, että aito menestyminen syntyy, kun ihmiset pääsevät hyödyntämään omia vahvuuksiaan ja intohimon kohteitaan, ja kun työ on muun elämän kanssa tasapainossa. Ihmistemme hyvinvointi on meidän prioriteettimme numero 1. Nyt haemme myyntitiimiimme asiakkuuspäällikköä, jolta ei puutu asennetta.
Paritellen-podcastin tavoitteena on tarjota kuulijalleen vertaistukea, vinkkejä, viihdettä ja tietoa seksistä. Uutuuspodcastin ajatuksena on, että tie nautintoon tapahtuu rehellisen ja suoran puheen kautta.
Parhaimmillaan sosiaalinen media tarjoaa meille omasta arjesta poikkeavia näkökulmia ja lisää siten ymmärrystä ja empatiaa muita ihmisiä kohtaan. Parhaimmillaan somen moniäänisyys rikastaa myös perinteistä mediakeskustelua ja arkeamme, pohtii Asennemedian podcast-tuottaja Tiina Svensk.
Nyt loppuu kainostelu ja puhutaan äitiydestä rehellisesti! Alina Kangasluoman, Laura Satamon ja Tytti Junnan juontama Tutin täydeltä -podcast siirtyy Asennemedian edustukseen ja käynnistää uuden tuotantokautensa kesän kunniaksi.
Meille on Asennemedialla on tärkeää niin se, että vaikuttajat saavat asianmukaisen korvauksen työstään kuin se, että brändit pääsevät luomaan kanssamme tuloksellisia ja vaikuttavia markkinointikokonaisuuksia. Sen vuoksi huolehdimme esimerkiksi siitä, että kaikki osapuolet noudattavat hygieniarajoja.
”Menisivät oikeisiin töihin.”
”Kiitos – oot antanut mulle niin paljon tukea vaikeina aikoina.”
”Ei ole turhempaa kuin itseään influencereiksi kutsuvat ihmiset.”
”Tuote myytiin parissa minuutissa loppuun, kun vaikuttaja suositteli sitä.”
On aika kaivaa vintiltä ajan patinoimat Demi-lehdet, päivittää Bees & Honey -palstan Dear Eki ja keskustella seksuaalisuudesta. Meillä on kokonainen sukupolvi, joka on jäänyt vaille kunnollista seksuaalikasvatusta. Tilanteen korjaa tänä keväänä Joonas Pesosen Onks ok? -podcast, jossa vastataan kaikkeen, mikä meitä seksuaalisuuden parissa askaruttaa ja hämmentää.
Podcastien suosio on jatkuvassa kasvussa, joten ei ihme, että audio kiinnostaa myös yrityksiä viestintämuotona. Mutta miten luodaan menestyvä B2B- tai brändivetoinen podcast, ja mitä eri vaihtoehtoja yrityksillä on podcastien parissa?
Vaikuttajat ovat aikamme ihailtuja ja seurattuja henkilöitä, joilla on vankka ja sitoutunut seuraajakunta sekä vahva asiantuntemus alastaan. Brändien kannattaisi hyödyntää heidän sisältöosaamistaan markkinoinnissa entistä vahvemmin.
Asennemedia on päivä päivältä yhä enemmän tekijöidensä näköinen, sillä saimme uuden osakkaan jälleen Asennemedian henkilökunnan sisältä.
Kukka & Kuokka -podcast valmistaa kuulijat tänä keväänä kohti unelmien puutarhakesää 2022. Viena Kankaan ja Satu Koiviston luotsaama raikas uutuuspodcast saattaa aiheuttaa myös vakavaa viherpeukaloitumista aloitteleville puutarhureille!
Asennemedian podcast-kattaus kasvaa, ja on aika tuoda vertaistukea kaikille isille ja isiksi itsensä mieltäville. Isimode-podcastia vetävät Asennemedian omat audioammattilaiset Miikkael Anttila ja Juhana Kiiski.
Syksyllä 2021 alkanut ja starttijaksollaan Spotifyssä Suomen kuunnelluimmaksi podcastiksi noussut C Moren Kulisseissa by Sara Parikka & Johanna Puhakka -podcast saa jatkoa. Uusissa jaksoissa tavataan tämän hetken kiinnostavimmat tähdet ja kuullaan paljastuksia esiripun takaa. Neliosainen 2. kausi starttaa tänään ja jaksoja julkaistaan viikon välein aina torstaisin.
Podcast on mediana intiimi ja tutulla äänellä tehty suositus toimii kuin ystävältä kuultuna. Sen vuoksi mainonta audiosisällöissä on tehokasta – mutta tiedätkö, millaisia vaihtoehtoja podcast-mainonnan parissa on?
Maija Männistö, joka tunnetaan somessa paremmin nimellä Viinitollo, haluaa podcastillaan rentouttaa viinikulttuuria ja tapaa, jolla viineistä puhutaan.
Vuosi lähenee loppuaan, joten on aika kääntää katseet tulevaan vuoteen 2022. Lue projektipäällikkömme Janikan kartoitus vaikuttajamarkkinoinnin trendeistä ja tiedät, mistä ensi vuonna vaikuttajakentällä puhutaan.
Asennemedia aloittaa vuoden kestävän kokeilun, jonka aikana työntekijät saavat palkallista lomaa aina, kun kokevat tarvitsevansa sitä. Kokeilulla halutaan edistää työssä jaksamista hektisellä alalla ja mahdollistaa lomat myös niille työntekijöille, jotka ovat juuri vaihtaneet työpaikkaa.
Miten ensimmäinen koronakevät näkyi vaikuttajien arjessa?
Vaikuttajamarkkinoinnin alkulähde, blogimarkkinointi, on edelleen relevantti keino hyödynnettäväksi monenlaisissa kampanjoissa. Lue alta projektipäällikkömme Janikan listaus syistä, miksi.
”Tiedätkö kuinka monta askelta etätyötä tekevä työntekijäsi tai työkaverisi päivän aikana jaksaa kävellä?” Tässä jutussa vieraskynään tarttui Susanna Hakanen, joka on seurannut vierestä puolisonsa, Asennemedian audio creative Miikkaelin, etätyöskentelyä jo vuosien ajan.
Vaikuttajamarkkinointi on alana nopealiikkeinen ja jatkuvasti kehittyvä. Lue projektipäällikkömme Amandan ajatuksia oppien ja oivallusten jakamisen tärkeydestä, ja miten Asennemedian projektipäälliköt ovat tätä tärkeää tiedonjakoa mahdollistaneet.
Asennemedia ja Mehiläinen aloittavat elokuussa 2020 yhteisen projektin, jossa tarjotaan Asennemedian vaikuttajille mahdollisuus käyttää veloituksetta Mehiläisen työssä jaksamista tukevia palveluita. Digitaalisilla valmennuksilla ja henkilökohtaisilla online-tapaamisilla halutaan torjua unihäiriöitä, ahdistusta ja työuupumusta.
Asennemedian omistajuus on jatkossa yhä suuremmin sen työntekijöiden käsissä. Uudet osakkaamme ovat talossa pitkään työskennelleitä asiakkuusjohtajia.
Asennemedia on mukana ensimmäisten vaikuttajamarkkinointitoimistojen joukossa Vuoden toimisto -kilpailun finaalissa. Vaikuttajamarkkinointi on kilpailussa osa sisältömarkkinointi- ja sometoimistojen kategoriaa.
Etätoimistoilla ei pääse pitämään yhteisiä lounas- tai kahvitaukoja niin kuin toimistoarjessa olimme tottuneet, ja vuoden alussa heräsimme siihen, ettemme muista pitää taukoja välttämättä ollenkaan. Siispä teimme yhdessä pienen linjauksen, jolla on ollut suuri merkitys. Projektijohtajamme Erika kertoo miten ja miksi.
C More tekee uuden aluevaltauksen äänisisältöjen puolelle Kulisseissa by Sara Parikka & Johanna Puhakka -podcastilla. Podcastin juontajina toimivat muun muassa Salatuista elämistä, Rantabaarista ja suositusta Papupata-podcastista tutut Sara Parikka ja Johanna Puhakka. Jokaisessa jaksossa keskustellaan elokuva- ja tv-tuotantoalan huippuvieraiden kanssa alan kiinnostavimmista aiheista. Nelijaksoista kautta julkaistaan 9. syyskuuta alkaen kahden viikon välein aina torstaisin. Kulisseissa-podcastin jaksot ovat kuunneltavissa ilmaiseksi suosituimmista podcast-palveluista.
Podcast on mediana vielä suhteellisen tuore, ja podcast-kentän räjähdysmäinen kasvu on tehnyt myös kaupallisista podcast-yhteistöistä tärkeän osan monien brändien markkinointia. Uuden median kohdalla on tärkeää ymmärtää, mitä yhteistyöstä voidaan mitata ja mitä tuloksista voidaan päätellä. Tämän artikkelin luettuasi tiedät, mitä podcast-kampanjaa suunnitellessa tulee ymmärtää alustoilta saatavasta datasta.
Heta Kärki ja Krista Pohjanlehto perustivat Ruuhkavuosirakkautta-podcastin levittääkseen positiivista perhepuhetta. Ensimmäiset jaksot äänitettiin Hetan saunassa, ja mukaan on alusta asti saatu kiinnostavia vieraita aina Vappu Pimiästä Anu Ubaudiin. Nyt suosiota kerännyt podcast siirtyy Asennemedian edustukseen ja laajentaa perhesisältöjen tarjontaa Asennemedialla.
Ella Hautajärvi ja Maija Kantola perustivat Solmussa-podcastin nostaakseen esiin tärkeitä, mutta vaiettuja puheenaiheita. Podcastissa tartutaan aiheisiin rennolla otteella, ja ihastumisten ja suhteiden lisäksi kaksikko on puhunut esimerkiksi masennuksesta, yksinäisyydestä ja ahdistuksesta – ja tuonut siten lohtua etenkin Z-sukupolven kuulijoille.
Syksyllä 2021 Asennemedian podcast-ohjelmistossa kuullaan paljon vanhoja tuttuja, mutta myös muutamia uusia tulokkaita. Olemme koonneet kuunteluasi helpottamaan valmiin listan podcasteistamme ja siitä, mitä tuleva syksy tuo niissä tullessaan. Sinä voit vain kaivaa kuulokkeet esiin ja virittää itsesi äänitaajuuksille!
Aikaisemman kumppanuuden syventymisen myötä Asennemedia kaupallistaa podcastejaan entistä monipuolisemmin. Acast Marketplacen kautta ostettava dynaaminen mainonta tavoittaa kuulijat kaikilla kuuntelualustoilla.
Viime vuosina somelomasta on tullut yhä useammalle silloin tällöin toteutettava hyvinvointiteko. Mutta millainen on someammattilaisen someloma?
Aurinkoinen viikonloppu odottaa ja pitäisi tehdä jotain ihanaa Itä-Suomessa? Look no further, tässä tulee kasa Asenne-tiimin vinkkejä.
Tästä kesästä tulee kaikkien aikojen kotimaanmatkailukesä, joten haluamme Asennemedialla kantaa kortemme kekoon ja vinkata omat tärppimme kotimaan kohteisiin. Tulemme jakamaan vinkkejämme joka viikko ja kattamaan lähes koko Suomen. Tässä ensimmäisessä kesäkirjeessämme keskitymme Varsinais-Suomeen.
Vaikuttajamarkkinointitoimisto Asennemedia täydentää podcast-kokoonpanoaan elokuusta lähtien uudella genrellä, kun maailmalla huippusuosittua true crime -tyylilajia edustava Jäljillä-podcast liittyy Asennemedian riveihin. Jäljillä-podcastia kuunnellaan huimat 90 000 kertaa viikossa.
Asennemedian podcasteja on kuunneltu yli neljä miljoonaa kertaa. Kolme suosituinta podcastia ovat kaikki keränneet reilusti yli puoli miljoonaa kuuntelua.
Vaikuttajamarkkinoinnin toimisto Asennemedia ostaa podcastien tuotantoon ja kaupallistamiseen erikoistuneen Wecastin liiketoiminnan ja keskittyy jatkossa entistä monikanavaisempaan vaikuttajamarkkinointiin. Inspiraatiota on haettu muun muassa Ruotsista, josta löytyy jo useita sosiaalisen median suosituimpia profiileja monikanavaisesti edustavia toimistoja. Tavoitteena on tarjota brändeille uusia keinoja ja kanavia entistä vaikuttavampaan markkinointiin.
Asennemedia nappasi perjantaina järjestetyssä The Blog Awards Finland -gaalassa vuoden lifestyle-blogin ja toimistovaikuttajan palkinnot. Vaikuttajamarkkinointi on parissa vuodessa kasvanut nuorten harrastuksesta kokonaiseksi toimialaksi, jota hyödyntävät yritysten lisäksi myös julkinen puoli ja järjestöt.
Vuosi lähenee loppuaan, joten on aika kääntää katseet tulevaan vuoteen 2022. Lue projektipäällikkömme Janikan kartoitus vaikuttajamarkkinoinnin trendeistä ja tiedät, mistä ensi vuonna vaikuttajakentällä puhutaan.