Siirry sisältöön

4 vinkkiä pr-tapahtuman järjestämiseen

Vaikuttajamarkkinoinnin tapahtumat ovat the juttu, ja tarjontaa on koko ajan enemmän. Mikä tekee PR-tapahtumasta oikeasti hyvän? Asennemedian Senior Project Manager Laura on tapahtumatuotantojen ja projektinhallinnan kuningatar, ja tarjoilee sinulle seuraavaksi neljä vinkkiä, joiden avulla PR-tapahtumasta saadaan onnistunut, erottuva ja tuottava.

1. Suunnittelun tärkeys

Vaikuttajaraportistamme selviää, että onnistunut PR-tapahtuma on aina huolella suunniteltu kokonaisuus. Tapahtuman jokainen palikka kannattaa suunnitella tukemaan toisiaan, jotta saat aikaan vaikuttavan kokonaisuuden. Elämykselliset ja koskettavat tapahtumat jäävät vieraiden ja seuraajien mieleen pitkäksikin aikaa. 

Huomioithan myös huolellisen kutsuprosessin. Vaikuttajatutkimuksemme osoittaa, että verkostoitumismahdollisuudet ja sosiaalinen kanssakäyminen muiden samasta aiheesta kiinnostuneiden kanssa ovat erityisen tärkeitä onnistuneessa PR-tapahtumassa.

Muista erityisesti tämä: Suunnittele kokonaisuus, joka tukee yrityksesi arvoja, ja valitse tapahtumaan mukaan samoja arvoja tukevat yhteistyökumppanit ja vaikuttajat. Ja: muista hyödyntää vaikuttajaa arvojen esille tuomisessa ja näkyvyyden maksimoimisessa.

2. Erotu massasta kestävästi

Miten luoda tapahtumasta sellainen, josta puhutaan vielä pitkään? Hyödynnä vallitsevia trendejä ja ilmiöitä, mutta vain, jos ne sopivat tapahtuman luonteeseen. Vaikuttajat valitsevat tarkkaan, mihin haluavat osallistua, ja siksi on keksittävä jotain uutta ja elämyksellistä. Panosta elämyksiin, älä krääsään. Luo visuaalisesti upea tapahtumapaikka, joka saa vieraat aidosti vaikuttumaan – ja kertomaan siitä. Selkeä viestintä, kauniisti esille laitetut tuotteet ja visuaalisesti houkutteleva ilme ovat onnistuneen PR-tapahtuman peruspilareita.

3. Pysy tilanteen tasalla ja huomioi pienetkin yksityiskohdat

Tapahtuman järjestämisessä yllättävät tilanteet ovat ennemmin sääntö kuin poikkeus. Muista ottaa mukaan tarpeeksi apukäsiä reagoimaan juokseviin asioihin, jotta voit keskittyä kokonaisuuden hallintaan. Oikean tiimin kanssa onnistut luomaan tapahtumaan tunnelman, jossa on mukava ilmapiiri, rento tunnelma ja yksinkertaisesti: iloa ja naurua. Edellä mainitut tekijät mainittiin myös tutkimustuloksissamme onnistuneen PR-tapahtuman elementteinä.

4. Hyödynnä tapahtumaa myöhemmin

PR-tapahtuma on loistava lisä muuhun tekemiseen, esimerkiksi uutuustuotteiden lanseeraukseen tai brändin näkyvyyden boostaamiseen. Taltioi tapahtumasi ja hyödynnä materiaaleja myöhemmin. Luo hypeä, joka muistetaan. 

Meillä jokaiseen tapahtumaan suhtaudutaan Asenteella ja vuosien kattavalla kokemuksella voimme mieluusti suunnitella brändillesi juuri teidän tavoitteita palvelevan tapahtumakokonaisuuden, jolla saavutetaan myös runsaasti ansaittua näkyvyyttä! Tutustu laajemmin PR-tapahtumien saloihin ja löydä lisää vinkkejä vaikuttajamarkkinointiin Vaikuttajaraportistamme.

Laura Keskitalo

Lauran varmasta otteesta, korkeista standardeista sekä vuosien kokemuksesta nauttii koko tiimi. Hän suhtautuu intohimolla budjetteihin, tapahtumatuotantoon ja ajatukseen siitä, että kaikki on hallinnassa – ja on siis projektipäällikkö isolla P:llä.