Asennemedian oma podcast Asennetalks – vaikuttaa vaikuttajamarkkinoinnilta alkaa huomenna
Asennetalks – vaikuttaa vaikuttajamarkkinoinnilta on upouusi 9.4.2025 alkava markkinoinnin podcast, joka tuo alan kiehtovimmat ihmiset ja ilmiöt saman pöydän ääreen keskustelemaan alasta, sen tulevaisuudesta sekä ihan tavallisesta arjesta.
MIKSI TEIMME OMAN PODCASTIN?
1. AUDIO ON TÄRKEÄ OSA ASENNETTA
Asennemedia on tuottanut Suomen laadukkaimpia ja palkituimpia podcasteja jo vuodesta 2018. Studiossa syntyi vaikuttavia tuotantoja kerta toisensa jälkeen, ja vuonna 2022 podcast- ja audiotiimin oli aika aloittaa matka kohti itsenäistymistä. Nyt Asennestudio on tuotantoyhtiö, joka kehittää etunenässä Suomen audiokenttää. Vaikka tekeminen on kasvanut, yksi asia on pysynyt: tiimin rakkaus podcasteihin ja audioon mediana. Lue (tai kuuntele) Asennestudion tarina täältä.
Me haluamme aina tehdä asiat hieman toisin. Suomessa on liuta vaikuttajamarkkinoinnin toimistoja, mutta ei toista myös audiopalveluita tarjoavaa. Vaikuttajamarkkinointi ja audiomaailma tukevat toisiaan kuin Asennejengi vaikuttajaa – ne on kuin luotu kulkemaan käsi kädessä. Niin ääni kuin vaikuttajamarkkinointikin puhuttelee ihmisiä henkilökohtaisuutensa takia, ja podcastit ovat kuin ystävän kanssa vietettyjä hetkiä.

2. VAIKUTTAJAMARKKINOINNIN ALAN ARVOSTUKSEN KASVATTAMINEN
Haluamme nostaa vaikuttajamarkkinoinnin arvostuksen samalle viivalle muiden medioiden kanssa. Vaikuttajamarkkinointi ei vielä tänä päivänäkään nauti ansaitsemaansa arvostusta, vaikka se työllistää täysipäiväisesti 30 000 ihmistä. Jos me emme taistele alan arvostuksen puolesta, niin kuka sitten?
3. ASENNEMEDIA TÄYTTI 10 VUOTTA
Haluamme juhlia Asennemedian kymmenvuotista matkaa vaikuttajamarkkinoinnin pioneerina ja puhtaasti vaikuttajamarkkinointia tekevien toimistojen kärkinimenä. Juhlavuosi on käynnistynyt monenmoisilla onnentoivotuksilla, juhlatilaisuuksilla ja ensimmäistä kymmenystä juhlistavilla sisällöillä. Teemme esimerkiksi sisältösarjaa, joka esittelee Asennemedian matkassa pitkään olleita, meille hyvin tärkeitä ihmisiä. Sara Parikka aloitti sarjan, voit katsoa Saran kaverikirjasivut täältä.
Juhlavuosi onkin mainio hetki podcastin lanseeraamiseen: se yhdistää ja juhlistaa luontevasti rakkautamme audioon ja markkinoinnin ilmiöihin.
4. Podcastit ovat olleet meille jo vuosia erottautumistekijä, joten on suorastaan rikollista, että meillä ei ole ollut omaa podia. Nyt on.
Ensimmäiset jaksot käsittelevät (mitäs muutakaan kuin) vaikuttajamarkkinointia tekijöiden ja brändin näkökulmasta, alaan liittyviä harhaluuloja ja vaikuttajan työtä. Tulevissa jaksoissa aiheet laajenevat myös muille markkinoinnin aihealueille. Kun zoomamme ulos omasta kentästä, näkökulmatkin laajenevat ja keskustelut moninaistuvat.
Ensimmäinen jakso julkaistaan huomenna. Pysy kuulolla.