Siirry sisältöön

Asennetalks

– VAIKUTTAA VAIKUTTAJAMARKKINOINNILTA

Asennetalks – vaikuttaa vaikuttajamarkkinoinnilta on markkinoinnin podcast, joka tuo alan kiehtovimmat ihmiset ja ilmiöt saman pöydän ääreen keskustelemaan alasta, sen tulevaisuudesta sekä ihan tavallisesta arjesta.

#1: Paluu perusasioiden äärelle: miksi kenenkään kannattaa tehdä vaikuttajamarkkinointia?

Vaikuttaa siltä, että upouuden markkinointipodcastin ensimmäinen jakso on täällä. Miten pitkä vaikuttajayhteistyö ja luottamus rakennetaan brändin ja vaikuttajan välille? Mitä hyvää ja hienoa yhteistyö on tuonut niin vaikuttajan uralle kuin brändin tunnettuudellekin? Mitä yhteistä on tv-persoona/juontaja/näyttelijä/brändilähettilään ja lääkeyhtiön markkinointijohtajan toimenkuvissa? Miksi Erkku kantaa ylpeydellä titteliä brändilähettiläs, mistä Erkku ränttää ja kuka Sanna olisi, jos saisi olla yhden päivän ajan kuka tahansa vaikuttaja? Kuuntele Asennetalksin ensinmmäinen jakso, niin tiedät.

Asennemedian toimitusjohtajan Katriina Salosen luotsaaman Asennetalksin ensimmäisen jakson studiovieraina ovat pitkään yhteistyötä tehneet Orionin markkinointijohtaja Sanna Valasmo-Lunkka ja juontaja, näyttelijä, tv-persoona sekä Orionin brändilähettiläs Ernest Lawson.

#2: Totuus vaikuttajamarkkinoinnin mystisten myyttien takana

Jakso pureutuu vaikuttajamarkkinointiin liittyviin ennakkoluuloihin, joita kumotaan kolmen vaikuttajamarkkinointitoimiston toimarin voimin. Mitä mietteitä Trootin Joona Haataisella, Indieplacen Pauliina Paakilla ja Asennemedian Katriina Salosella on seuraavista myyteistä?

#1: Vaikuttajat saavat sikana rahaa tekemättä oikeastaan yhtään mitään.
#2: Vaikuttajamarkkinointi on vaan ohikiitävää trendihöttöä.
#3: Vaikuttajamarkkinointi on kallista.
#4: Vaikuttajamarkkinoinnilla ei ole mitään oikeaa liiketoiminnallista hyötyä.
#5: Vaikuttajien mielipiteeseen ei voi luottaa, koska heille maksetaan yhteistöistä.

#3: Millaista vaikuttajan työ todella on,
Ina Mikkola ja Valtteri Sandberg?

Nyt puhuvat vaikuttajat: mitä sosiaalisen median vaikuttajan työ todella pitää sisällään ja minkälaista se on? Mistä satelee eniten kritiikkiä? Miten ja kuka alalla pärjää? Miksi Ina tekee TikTokiin “lääväsisältöä” ja Valtteri punnitsee jokaisen sanansa aina tarkkaan? Mitä terveisiä Ina ja Valtteri lähettävät markkinointipäättäjille?

Jakso käsittelee vaikuttajan työtä kaikkine valoisine ja varjoisine puolineen. Ina Mikkola ja Valtteri Sandberg ovat molemmat tehneet pitkän uran vaikuttajana, heidän tiensä sinne ovat tosin olleet hyvin erilaiset.

#4: Luova suunnittelu, tuo suuri mysteeri: mistä kaikki ideat oikein tulevat?

Miten luovat suunnittelijat voivat keksiä uusia asioita päivästä toiseen? Mikä luovan työn johtamisessa on vaikeinta? Asennetalksin neljännen jakson vieraina ovat Asennemedian ikioma luova johtaja Marika Ollikka ja pitkän uran mainostoimistomaailmassa tehnyt United Imaginationsin vastaava luova johtaja Mikko Hakkarainen. Mistä hyvän idean tunnistaa? Miten luovaksi johtajaksi voi päätyä? Mistä aiheesta Marika ja Mikko saavat “väittelyn” aikaan, miten ananakset liittyvät luovaan suunnitteluun ja onko Barbie-ilmiö kulunut vai nerokas?