Siirry sisältöön

Estrella

Tuoteryhmä on houkutteleva: uutuuksista innostutaan ja poistuneita tuotteita jäädään kaipaamaan. Snacks-kategorian brändit sekoittuvat kuitenkin helposti toisiinsa kuluttajien mielissä, joten selkeä erottautuminen oli erityisen tärkeää.

”Estrellan kanssa on ollut upeaa tehdä yhteistyötä, koska sisällöissä on aina tilaa ilon irti päästämiselle, luovalle hulluttelulle ja laadukkaille videosisällöille. Olemme onnistuneet luomaan vaikuttajien kanssa ilmiömäisiä videoita, joilla on päästy loistaviin tuloksiin.”

Asennemedian Key Account Manager & Concept Designer Senja Kilpeläinen

Vaikuttajamarkkinointi oli strateginen osa kahta Estrellan kampanjaa syksyllä 2024: Halloween-kampanjaa lokakuussa ja uutuusmakujen lanseerausta marraskuussa.

Kohderyhmä on laaja, ja siksi valitsimme kampanjointiin vaikuttajia, jotka tavoittavat sen mahdollisimman monipuolisesti orgaanisesti. Näkyvyyttä tuettiin myös maksetulla mainonnalla.

Strategia muodostui Estrellan brändin ytimestä. Halusimme tehdä yhteistyötä ilon tähden ja innostaen – päästäen ilon irti.

Hanna Angelvuo

Halloween-kampanjassa toteutettiin kaksi Instagram-sisältökokonaisuutta ja yksi TikTok-yhteistyö. Sisällöissä vaikuttajat näyttivät shoppailuhetkiä kaupan Estrella-hyllyllä, sekä Halloween-teemaista sipsien nautiskelua.

Uutuusmakujen kampanjan vaikuttajasisällössä Nata Salmela heittäytyi ajankohtaisesti pikkujoulutunnelmaan, ja viestitti pilke silmäkulmassa bilemekon vaihtuneen aikuisella iällä nautiskeluun kotosalla sipsipussin kera.

PR-LÄHETYS

PR-lähetykseen haluttiin näyttävä, ilahduttava ja yllättävä kokonaisuus ilman ylimääräistä tavaraa, joka veisi huomiota pois itse uutuustuotteista. Estrellan brändille ominainen heittäytyminen ja hassuttelu näkyi vahvasti myös PR-lähetyksen suunnitteluprosessissa. Lähetyksen lopullinen muoto, koomisen suuri sipseillä täytetty laatikko, oli yksinkertaisuudessaan veikeä ja keräsi kiitosta vastaanottajilta.

TULOKSET PUHUVAT PUOLESTAAN

Vaikuttajasisällöt menestyivät sosiaalisessa mediassa orgaanisesti erinomaisesti: yhteensä kampanjasisällöillä tavoitettiin yli tuplat tavoitteesta. Sisältöjen kommentointi oli ihastelevaa ja innostunutta, ja seuraajat innostuivatkin myös kommentoimaan omia suosikkimakujaan.

Erityisesti Hanna Angelvuon Instagram Reels -video nousi jopa yhdeksi vuoden parhaista yhteistyösisällöistä kekseliäisyydellään.

Avainluvut

tavoite
x 2

Tavoittavuus

87 %

PR-lähetyksen vastaanottajista nosti lähetystä omissa sisällöissään

30 000€

Ansaittu PR-arvo