Estrella
Brändipersoonana Estrella on innostuva, inspiroiva ja iloinen – asioita tehdään ilon tähden. Laajan kohderyhmän tavoittamiseksi Estrella toteutti vaikuttajamarkkinointia monipuolisesti osana syksyn 2024 kampanjoita. Tavoitteena oli lisätä myyntiä, kasvattaa tuotteiden kokeilua sekä lisätä brändin tunnettuutta.
Tuoteryhmä on houkutteleva: uutuuksista innostutaan ja poistuneita tuotteita jäädään kaipaamaan. Snacks-kategorian brändit sekoittuvat kuitenkin helposti toisiinsa kuluttajien mielissä, joten selkeä erottautuminen oli erityisen tärkeää.

ILOA JA
LUOVAA
HULLUTTELUA
”Estrellan kanssa on ollut upeaa tehdä yhteistyötä, koska sisällöissä on aina tilaa ilon irti päästämiselle, luovalle hulluttelulle ja laadukkaille videosisällöille. Olemme onnistuneet luomaan vaikuttajien kanssa ilmiömäisiä videoita, joilla on päästy loistaviin tuloksiin.”
Asennemedian Key Account Manager & Concept Designer Senja Kilpeläinen
STRATEGIA BRÄNDIN YTIMESTÄ
Vaikuttajamarkkinointi oli strateginen osa kahta Estrellan kampanjaa syksyllä 2024: Halloween-kampanjaa lokakuussa ja uutuusmakujen lanseerausta marraskuussa.
Kohderyhmä on laaja, ja siksi valitsimme kampanjointiin vaikuttajia, jotka tavoittavat sen mahdollisimman monipuolisesti orgaanisesti. Näkyvyyttä tuettiin myös maksetulla mainonnalla.
Strategia muodostui Estrellan brändin ytimestä. Halusimme tehdä yhteistyötä ilon tähden ja innostaen – päästäen ilon irti.
”Halusin tähän kampanjaan toteuttaa toki Halloweeniin sopivaa, samalla vähän leikkisää ja karmivaa sisältöä. Halusin saada katsojan oikein odottamaan hahmon lopullista muotoa, ja mielestäni jännittävä odottava tunnelma toteutui aika kivasti. Tätä oli niin hauskaa ja vähän karmivaa tehdä! Tykkään, kun saa heittäytyä kunnolla johonkin hahmoon, ja vielä parempi jos se on kaukana omasta itsestään.”
Hanna Angelvuo



TOTEUTUS
Halloween-kampanjassa toteutettiin kaksi Instagram-sisältökokonaisuutta ja yksi TikTok-yhteistyö. Sisällöissä vaikuttajat näyttivät shoppailuhetkiä kaupan Estrella-hyllyllä, sekä Halloween-teemaista sipsien nautiskelua.
Uutuusmakujen kampanjan vaikuttajasisällössä Nata Salmela heittäytyi ajankohtaisesti pikkujoulutunnelmaan, ja viestitti pilke silmäkulmassa bilemekon vaihtuneen aikuisella iällä nautiskeluun kotosalla sipsipussin kera.


PR-LÄHETYS
PR-lähetykseen haluttiin näyttävä, ilahduttava ja yllättävä kokonaisuus ilman ylimääräistä tavaraa, joka veisi huomiota pois itse uutuustuotteista. Estrellan brändille ominainen heittäytyminen ja hassuttelu näkyi vahvasti myös PR-lähetyksen suunnitteluprosessissa. Lähetyksen lopullinen muoto, koomisen suuri sipseillä täytetty laatikko, oli yksinkertaisuudessaan veikeä ja keräsi kiitosta vastaanottajilta.






TULOKSET PUHUVAT PUOLESTAAN
Vaikuttajasisällöt menestyivät sosiaalisessa mediassa orgaanisesti erinomaisesti: yhteensä kampanjasisällöillä tavoitettiin yli tuplat tavoitteesta. Sisältöjen kommentointi oli ihastelevaa ja innostunutta, ja seuraajat innostuivatkin myös kommentoimaan omia suosikkimakujaan.
Erityisesti Hanna Angelvuon Instagram Reels -video nousi jopa yhdeksi vuoden parhaista yhteistyösisällöistä kekseliäisyydellään.

Avainluvut
tavoite
x 2
Tavoittavuus
87 %
PR-lähetyksen vastaanottajista nosti lähetystä omissa sisällöissään
30 000€
Ansaittu PR-arvo