Siirry sisältöön

Royal

Asennemedia toteutti marraskuussa 2023 Royalille unelmoimaan kannustavan vaikuttajamarkkinointikampanjan. Kampanjan tavoitteena oli parantaa Royal-suklaan tunnettuutta ja brändimielikuvaa. Halusimme kuluttajien näkevän Royalin sellaisena kuin se on – herkullisena ja laadukkaana suklaabrändinä, jonka suklaapatukoita kannattaa kokeilla.

Royal: pala unelmaa

”Tämä oli mahtava yhteistyö. Pääsimme rakentamaan brändin pääviestejä tukevan konseptin, joka kulki mukana sekä vaikuttajasisällöissä että PR-lähetyksessä. Tutkimme pohjatyönä brändin kohderyhmää ja vallitsevia trendejä. Royalin brändin ydin on ”intohimona suklaa”, ja intohimo on aina myös unelmoimista – entä jos suupala suklaata saisikin sen sisäisen liekin palamaan yhä kirkkaampana ja unelmoimaan isosti? Pala unelmaa on oodi yksilön sisäiselle palolle”, kertoo Asennemedian Key Account Manager & Concept Designer Senja Kilpeläinen kampanjan punaisesta langasta ja jatkaa: ”Vaikuttajat raottivat sisällöissään omia unelmiaan ja intohimojaan vuodelle 2024 unelmakarttoja tehdessään. Seuraajia kiinnosti aitous ja henkilökohtaisuus – pääsimme upeisiin tuloksiin tällä yhteistyöllä!”

Vaikuttajat pääsivät tekemään yhteistyösisältönsä unelmien ympärille, ja kukin kasasi oman unelmakarttansa seuraavalle vuodelle Royalin suklaita samalla herkutellen. Kampanjan toteutus osui luontevasti vuodenvaihteeseen ja tuki ajankohtaista nostalgiatrendiä. Omat unelmakarttansa rakensivat Mirkka Torikka, Tiina Arponen, Johanna Puhakka, Eeva Kolu, Harri Moisio, Esko Kyrö ja Eino Nurmisto.

”Heti alusta alkaen yhteistyö oli asiakkaan näkökulmasta sujuvaa ja ammattitaitoista lämminhenkisellä otteella. Kaikki materiaalit saapuivat meille ajallaan, ja meidät pidettiin ajankohtaisesti tiedossa siitä, miten kampanja etenee – kiitos tästä timanttiselle projektinjohdolle! Kampanjasta muodostui monipuolinen ja näyttävä kokonaisuus, jossa keskenään erilaiset vaikuttajat tekivät ihastuttavan persoonallista sisältöä Royal-brändi keskiössä.”

Tuuve Hansén
Brand Manager, Royal

PR-lähetys vaikuttajamarkkinointikampanjan tukena

Kampanjan lisäksi kymmenelle valikoidulle vaikuttajalle lähetettiin herkullinen PR-lähetys, joka kannusti pohtimaan unelmiaan ja intohimojaan. Lähetyksen innoittamana jaettiin yhteensä 22 sisältöä Royalin tuotteista, ja paketista löytyneillä tarvikkeilla askarreltiin upeita unelmakarttoja.

PR-lähetyksellä tavoitettiin potentiaalisesti 249 000 seuraajaa ja sen PR-arvo oli yli 56 000 €. Sisältöä tuotteista julkaisisi huikeat 90 % lähetyksen vastaanottajista.

Avaimet onnistumiseen: aitous ja ajankohta

Royalin Pala unelmaa -vaikuttajamarkkinointikampanjan onnistumisen takasi erityisesti henkilökohtaisuus – vaikuttajat kertoivat avoimesti omista haaveistaan ja tulevaisuuden suunnitelmistaan. Myös ajankohta loppuvuodesta oli otollinen unelmasisällöille, sillä vuodenvaihde on unelmoinnin ja suunnittelun aikaa. Johdonmukainen ja kautta linjan ydinviestinsä säilyttävä kampanja toimi.

Unelmakarttakonsepti sitoi vaikuttajasisällöt ja PR-lähetyksen onnistuneesti yhteen, ja vaikuttajat toivat hienosti Royalia esiin unelmointiin rohkaisijana. Ennakkoon arvioitu tavoittavuus ylitettiin näiden onnistumisten ansiosta reilusti.

Avainluvut

178,8k

Orgaaninen tavoittavuus

1 078 271

Kokonaistavoittavuus

93 %

Completion rate