Siirry sisältöön

Royal 2024

Suomalaisista 90 % syö suklaata. Suklaa on suomalaisille yllättävän emotionaalinen ja vakava asia – lempisuklaata kuvataan usein turvasuklaaksi. Royal käynnisti suklaisen vuoden 2024 Intohimo-teemalla, jota vaikuttajamarkkinoinninkin tuli luontevasti viestiä. Royal halusi tällä teemalla taltioida ihmisen erilaisia, persoonallisia, kummallisenkin ihania intohimoja – intohimo kun tekee asiasta kuin asiasta hehkuvan ja upean.

Ratkaistava kysymys kuului: miten intohimon teema herää henkiin vaikuttajien kanavissa kohderyhmää puhuttelevalla tavalla?

”Royalin vuosiyhteistyötä oli ilo toteuttaa yhdessä vaikuttajien kanssa! Onnistuimme luomaan konseptin joka herätti suurta huomiota somessa aitoudellaan, suurilla tunteilla ja antamalla tilaa myös seuraajien intohimoille. Sisällöt olivat erittäin laadukkaasti toteutettuja ja visuaalisuus oli omaa luokkaansa – oli upea lukea seuraajien ihania kommentteja, kuinka tämä konsepti onnistui herättämään tunteita! Tulokset saavat myös puhua vuosiyhteistyön onnistumisesta!”


Senja Kilpeläinen
Key Account Manager & Concept Designer

Kun kuulee jonkun kertovan henkilökohtaisen asian itsestään, on helpompaa paljastaa jotakin intiimiä.

Kun vaikuttajat uskoutuvat seuraajilleen, tekevät he todennäköisesti samoin. Henkilökohtaisella lähestymisellä tavoiteltiin seuraajien vastavuoroista henkilökohtaisuutta ja oman tarinan jakamista.

Kampanjaan valittiin kaksi keskenään mahdollisimman erilaista vaikuttajaa konseptin kasvoiksi. Henriikka Reinman on tunnettu maanläheisestä ja lempeästä persoonastaan ja sisällöistään. Teemu Packalen taas hurmaa ja viihdyttää vauhdilla ja huumorilla. Kahden erilaisen ihmisen kautta haluttiin löytää monenlaisia intohimoja, joita heidän seurajaajistaan toivottiin paljastuvan.

Seuraajien intohimoja kerättiin vaikuttajien kanavissa. Tarinoita ei suunniteltu liian yksityiskohtaisesti tai käsikirjoitettu etukäteen, vaan niiden annettiin itse luoda itsensä – ihan kuten intohimotkin luovat itseään kun niitä toteuttaa rohkeasti. 

Lopputuloksista tehtiin visuaalisesti näyttävät ja yhtenevät riippumatta intohimon kohteesta. Kuvakulma, tuotteen runsas esilläolo ja kunkin henkilön intohimon elementit yhdistivät kaikkia sisältöjä. Jokaisessa sisällössä sai näkyä intohimon haltijan persoon, kiinnostuksen kohde ja kädenjälki.


Teemu


Henriikka

Konseptin alla lanseerattiin myös tuoteuutuus, Royal Mokkapala. Idea oli luonnollisesti kuten yllä:
vaikuttajat jakoivat oman intohimonsa ja jatkoivat näin intohimojen arkistointia.

Kampanjan viesti intohimojen tärkeydestä heräsi henkiin näyttävästi ja oivaltavasti kunkin vaikuttajan omalla persoonallisella tavalla. Sisällöt ovat sitouttaneet kehuin, kommentein ja yksityisviestein- seuraajat ovat halunneet kuulla vaikuttajien ja heidän valitsemiensa henkilöiden intohimoista, mikä viestii vaikuttajayhteistyön aitoa onnistumista ja vuorovaikutteisuutta. 



“Kampanjasta muodostui monipuolinen ja näyttävä kokonaisuus, jossa keskenään erilaiset vaikuttajat tekivät ihastuttavan persoonallista sisältöä Royal-brändi keskiössä.”

Tuuve Hansén
Brand Manager, Royal


Avainluvut

1/3

Suomalaisesta tavoitettu

94 %

Videoiden loppuunkatselu ensimmäisellä vuosipuoliskolla

7,9 %

Engagement rate
ensimmäisellä vuosipuoliskolla