Siirry sisältöön

Boozt

Boozt aloitti vaikuttajamarkkinoinnin Suomessa vuonna 2023 ja valitsi yhteistyökumppanikseen Asennemedian. Kumppanuuden tavoitteena oli kasvattaa brändin tunnettuutta ja vahvistaa mielikuvaa Booztista verkkokauppana, joka tarjoaa laadukkaita pohjoismaisia brändejä pukeutumiseen, kosmetiikkahyllyyn ja kotiin.

Johdonmukaista brändinrakennusta

Koska tavoitteena oli brändimielikuvan vahvistaminen ja tunnettuuden kasvattaminen markkinalla, tavaksi valikoitui koko vuoden kestävä, pitkäjänteinen ja johdonmukainen yhteistyö brändilähettiläiden kanssa. Valitsimme Booztille kolme brändilähettilästä, jotka kaikki ovat tehneet upeaa työtä. Hanna Väyrynen, Linda Ekroth ja Didem onnistuvat kvartaali toisensa jälkeen nostamaan mielenkiintoa brändiä ja sen valikoimaa kohtaan sekä rakentamaan laadukasta mielikuvaa Booztista pohjoismaisena verkkokauppana.

Asennemedialla Booztin asiakkuudesta vastaava Katja Simula on tyytyväinen tehtyihin vaikuttajavalintoihin: ”Asiakkaalle tärkeimmät tavoitteet olivat verkkokauppaan siirtyminen ja ostot. Siksi valitsimme brändilähettiläiksi vaikuttajia, joilla tiesimme olevan sekä ostohalukas ja ostovoimainen seuraajajoukko että todistettu voima ohjata seuraajansa ostoksille. Hanna, Linda ja Didem ovat suosittuja vaikuttajia, joilta seuraajat hakevat lifestyle- ja pukeutumisvinkkejä. Jokaisella naisista on vahva oma tyyli ja hieman eri ikäiset kohderyhmät, mutta ennen kaikkea muoti on heillä verissä ja istuu sisältöön luonnollisesti. Koko vuoden mittainen yhteistyö, kilpailukykyiset alekoodit ja taidolla toteutetut sisällöt ovat johtaneet erittäin hyviin tuloksiin.”

Yhteistyö Asennemedian kanssa on ollut meille asiakkaana helppoa ja luotettavaa; olemme olleet tyytyväisiä yhteistyökumppanin ammattitaitoon, luovuuteen sekä kaupallisiin tuloksiin. Asennemedia on johdonmukaisesti osoittanut syvällistä ymmärrystä Booztin brändiä sekä meille relevanttien vaikuttajamarkkinoinnin tavoitteita kohtaan suunnittelun alkuvaiheista yksittäisten kampanjoiden toteuttamiseen. Yhteistyöhön valikoituneet vaikuttajat ovat mukautuneet saumattomasti Booztin laajempaan vaikuttajastrategiaan rakentaen relevanttia sisältöä kohderyhmillemme ylittäen samalla odotuksemme tavoittavuuden sekä yleisön sitoutumisen suhteen.

Yksityiskohtien huomioiminen ja strateginen lähestymistapa brändiimme aidosti resonoivien vaikuttajien valinnassa on ollut tärkeä osa yhteistyön menestystä. Vaikuttajien tuottaman laadukas sisältö on lisännyt brändimme näkyvyyttä sekä merkittävästi lisännyt kohdeyleisömme sitoutumista ja positiivista tunnelmaa.

Inka Wirman
Country Manager Finland, Boozt

Vaikuttajien elämään istuva sisältö tuottaa tuloksia

Vaikuttajien raporteista, upeista konversioluvuista ja seuraajilta saadusta palautteesta voidaan nähdä, että vaikuttajamarkkinoinnilla on todella onnistuttu vahvistamaan laadukasta mielikuvaa Booztista brändinä ja tukemaan sen kasvamista Suomen markkinalla. Kaunis, taitavasti toteutettu ja ajankohtainen muotisisältö tavoittaa ja ohjaa ostamaan.

”Brändilähettiläät ovat onnistuneet hienosti sekä toteuttamaan brändiltä saatuja toiveita että tekemään pitkistäkin tarinakokonaisuuksista inspiroivia ja sitouttavia: completion rate on jatkuvasti pysynyt yli 90 prosentissa, mikä ei tavallisesti näin pitkissä kokonaisuuksissa toteudu. Yli 11 000 klikkausta verkkokauppaan on mahtava tulos”, kehuu Asennemedian Senior Project Manager Roosa Eloranta.

Vaikuttajamarkkinoinnin juurilla on oikean elämän kiinnostavuus. Kampanjat toimivat parhaiten silloin, kun ne istuvat muuhun sisältöön ja elämän ajankohtaisiin tapahtumiin – siksi Booztin vaikuttamarkkinoinnissakin on pukeuduttu filmifestivaaleille, pakattu Ranskan matkalle ja juhlittu äitienpäivää.

Avainluvut 2023

17 329

Klikkausta verkkokauppaan

7,55 %

Sitoutuneisuusaste

862k

Näyttökerrat