Vaikuttavimmat PR-lähetykset
Asennemedia on tunnettu vaikuttavista PR-lähetyksistään. Saamme kekseliäistä lähetyksistä ilahtunutta palautetta niin vaikuttajilta, kuluttajilta kuin asiakkailtakin. Kokosimme tähän artikkeliin tämän vuoden vaikuttavimpia PR-lähetyksiä.
Aakkoset: klassikkomaku uudessa pienessä koossa, isossa paketissa
Cloetta lanseerasi ikoniset Aakkoset pienemmässä fyysisessä koossa. Pikku Aakkosten maut olivat kaikille tuttuja, makeisten koko vain pieneni. PR-lähetys leikitteli tällä koon muuttumisella: pienet uudet askit toimitettiin valtavassa askissa. Jättiaski piti sisällään monta pientä askia, joilla ilahdutettiin karkin ystäviä. Lähetyksestä riitti myös karkin ystävien ystäville annettavaksi, herkkuhetket kun ovat parhaita jaettuina.


Estrella: tuoteuutuudet huomiota herättävässä sipsipussissa
Estrellan uutuusmakuja sisältävä PR-lähetys rakennettiin brändille ominaisen leikkimielisyyden ja hassuttelun ympärille. Pussit pakattiin lähes ihmisen kokoiseen jättipussiin, joka herätti riemua ja huomiota jo pelkän kokonsa vuoksi. Jättipussin sisäpuolelta paljastui myös yhteisiin hetkiin sipsien maistelun lomassa suunniteltu peli, joka ilmentää brändin ydintä hauskalla tavalla.


Saimaa Brewing: juomauutuudet trooppisessa lähetyksessä
On kaksi asiaa, jotka kuvaavat trooppisia ja kesäisiä makuja jopa niitä itseään paremmin: hedelmät ja kukat. Saimaa Brewingin lähetyksissä korostuvat aina värit ja hassuttelu, joten herkullisista väreistä ja mauista koottu lähetys sopi sille kuin hedelmät tropiikkiin. Lähetyksestä paljastui myös salapohja, joka kätki alleen lisää juomia. Kukista ja hedelmistä sai tehtyä upean kesäkattauksen juomalle.


Kyrö: pärekorin kutsu Sauna Bariin
Kyrö juhlisti Napue G&T:n 10-vuotisjuhlaa laittamalla klassikkojuoman tarjoiluvalmiina tölkkiin, joita lähetettiin vaikuttajille maisteltavaksi PR-lähetyksenä. Saunatunnelmaa huokuvaan pärekoriin pakattu lähetys toimi visuaalisena kutsuna paluun tekevälle Kyrön Sauna Barin relaunch -tapahtumalle, antoi saunajuomia maisteluun sekä esimakua lanseerattavasta tuotemallistosta.


Dexal: tuotepaketti kesätreenien tueksi
Dexalin värikäs PR-lähetys oli kesätreenaajan paras kaveri etenkin helteillä. PR-lähetys toimitettiin aktiivisesti urheileville vaikuttajille. Vastaanottajat edustivat monipuolisesti eri lajeja, kestävyysurheilusta ja salitreenaamisesta pallopeleihin. Vastaanottajat ilahtuivat lähetyksestä ja kertoivat, miten paljon hyötyä tuotteista on kun treenaa lämpimillä keleillä.


Myllyn Paras: herkullisen makuinen ja tuoksuinen tuoteuutuus
Uusi herkullinen Myllyn Paras Cookietaikina Tuplasuklaa PR-lähetys lähetettiin yhdessä vaikuttaja Annin Uunissa kanssa. Anni on tunnettu ihanista leipomuksistaan, ja hän oli oivallinen persoona tämän leivontasetin lähettäjäksi. PR-lähetys sisälsi kaiken tarvittavan keksien leivontaan ja kaakaon kylkiäiseksi nautiskelua kruunaamaan. Lähetys innoitti vaikuttajat leipomaan herkkukeksejä ja tekemään niistä sisältöä, jolloin uutuustuote sai mainiota näkyvyyttä leivonnan ystävien kanavissa.


Orion: arjen hyvinvointituotteet jokaiseen päivään
Orionin PR-lähetykset sisältävät arjen hyvinvointituotteita, joista vastaanottajat ovat aina mielissään. Ne ovat aina tarpeellisia ja pidettyjä, ja aikaansaavat näkyvyyttä tuotteille. Keväällä postitettu korillinen hyvinvointituotteita oli oivallinen paketti hyvinvointia pitkän talven jälkeen. Multivita Super Pore porejuomatabletit postitettiin yhdessä raikkaiden hedelmien kanssa.




Musti & Mirri: Kakkakävelyllä kohti tietoisuutta ja kakkapussien käyttöä
Musti & Mirrin Kakkakävely-kampanjalla haluttiin muistuttaa kaikkia koiranomistajia koirankakan siivoamisen tärkeydestä, aktivoida yhteisöä yhteisellä kävelyllä sekä vahvistaa brändiä vastuullisuutta ja yhteiskunnallista osallistumista edistävällä aloitteella. PR-lähetys koostui kahdesta kakusta: ihmiselle suunnatusta hulvattomasta kakka-emojia jäljittelevästä sekä koirakaverille osoitetusta luu-koristeisesta pikku-kakusta. Lähetyksessä oli luonnollisesti mukana myös kakkapusseja.


Ingman: uutuusjäätelöt jääkerroksen alla
Uudet jäätelömaut herättävät ihmisissä kiinnostusta jo itsessään, ja Ingmanin kekseliäs PR-lähetys toi ne valokeilaan täysin uudella tavalla. Jäätelöt oli piilotettu “jään” alle, joka piti rikkoa pienellä söpöllä vasaralla. Tämä herätti vastaanottajissa ihmetystä, iloa ja ihailua – ja brändi sai valtavan määrän ansaittua näkyvyyttä. Pieni tehtävä lähetettyjen tuotteiden “löytämiseksi” oli hauska tapa herättää huomiota, hilpeyttä ja näin saatiin laajasti ansaittua näkyvyyttä.


Movex: elektrolyyttijuomajauheet mukana Mongolian autiomaassa
Movex elektrolyyttijuomajauheet pääsivät todelliseen testiin osana Elina Gustafssonin ja Susan Mahaduran vaikuttajayhteistyötä. He pyöräilivät läpi Gobin autiomaan Movexin kanssa. Teema jatkui PR-lähetyksessä: Elina ja Susan kertoivat ystävävaikuttajilleen tulevasta matkastaan lähetyksen muodossa Movexin saattelemana. Heidän itse puhuma äänikortti oli hauska ja persoonallinen elementti, jolla viesti välitettiin vastaanottajille.


Keiju: tuotelanseeraus valkosipulin rakastajille
Keijun herkullinen PR-lähetys keräsi yhteen koriin kaikki ainekset ja reseptin Keijun oman valkosipulileivän leivontaan. Lähetyksen avulla tuote sai välittömän ja maistuvan käyttötarkoituksen, ja se innosti vastaanottajat leipomaan ja jakamaan reseptiä seuraajilleen. Lähetys oli yksinkertaisuudessaan maukkaan onnistunut ja aktivoiva.

