Siirry sisältöön

ORION

Asennemedia on Orionin vaikuttajamarkkinointikumppani vuonna 2023 – kanssamme yhteistyötä rakentaa Mindshare. Tahdoimme toteuttaa asiakkaalle vaikuttavan, elämänmakuisen ja monikanavaisen kokonaisuuden, joka puhuttelee sekä seuraajaa että sisällöntuottajaa. Luova tiimimme suunnitteli brändin vaikuttajamarkkinointiin sen sesonkituotteita ja myyntistrategiaa tukevat teemat. Niiden ympärille Orion-brändilähettiläiden on helppo tuottaa sitouttavaa ja kuluttajien tarpeeseen vastaavaa sisältöä kuukaudesta toiseen.

Teemat muodostavat vuosikokonaisuuden

Luovat suunnittelijamme paketoivat yrityksen sesonkisuunnitelman kohderyhmän ongelmia helpottaviin teemoihin, joita voidaan hyödyntää kaikessa markkinoinnissa. Asennemedia rakensi kampanjasisältöteemat Orionin jo valmiiksi vahvan kalenterisuunnitelman tueksi. Ensimmäisen kvartaalin teemaksi valikoitui kehon kokonaisvaltaisen kuivuuden hoito ja estäminen: Orionin tuotebrändien kosteuttavat tuotteet koko keholle toistuivat kaikkien brändilähettiläiden somesisällöissä ja PR-lähetyksessä.

Vaikuttajille annettiin vapaat kädet toteuttaa luovaa ajatusta omissa sisällöissään juuri heidän kanaviinsa sopivalla tavalla. Näin saatiin kampanjasisältöihin persoonallisuutta sekä sitoutettiin seuraajia sellaisella sisällöllä, jota he lempivaikuttajaltaan toivovat ja odottavat.

Pitkäaikainen ja monikanavainen yhteistyö kannattaa

Oikeiden brand matchien löydyttyä yhteistyö pääsee oikeuksiinsa monikanavaisessa ja pitkäaikaisessa kumppanuudessa. Yhdeksi sisällöksi jäänyt toteutus harvemmin tuottaa yhtä hyviä tuloksia kuin jatkuva sitoutuminen yhteiseen tekemiseen. Kun vaikuttaja näkyy myös brändin muussa markkinoinnissa ja näyttää seuraajilleen pidemmällä aikavälillä useamman kerran käyttävänsä asiakkaan tuotteita, yhteistyö tuntuu seuraajalle aidommalta. Aito sisältö sitouttaa ja tekee vaikutuksen.

Orionin ja Asennemedian vuosi 2023 startattiin kolmen brändilähettilään kanssa. Ernest Lawson, Minna Kuukka ja Anna Saivosalmi jakavat kokemuksiaan Orionin tuotteista koko vuoden ajan vaihtuvien teemojen mukaan. Orionin markkinoinnissa brändilähettiläitä hyödynnetään myös muussa markkinoinnissa, kuten Orion-radiomainonnan ääninä.

Yksi suosikeistamme: Orion PR-lähetys kuivuuden hoitoon, 2023

Talven sesonkituotteet paketoitiin kuivuusteemaan. Paketista löytyi Orionin valikoiman tuotteita koko kehon kosteutukseen, kurkku-sitruunavedellä täytetty kaunis vesipullo ja luonnon vitamiineja herkullisten hedelmien muodossa. Kaikki pakattiin kestävään ja monikäyttöiseen koriin, joka on tulevaisuudessa helppo napata mukaan vaikka rentouttavaan saunailtaan tai sieniretkelle.

PR-lähetys lähetettiin kymmenelle vastaanottajalle, jotka tavoittavat Orionin kohderyhmät. Tavoitteena oli Orion-brändin ja Itsehoitoapteekin tunnettuuden kasvattaminen sekä tuotetietoisuuden levittäminen orgaanisen näkyvyyden avulla.

Lue lisää PR-teoista, -tapahtumista ja -lähetyksistä!

Avainluvut

35k€

PR-arvo

80 %

Lähetyksen saaneista jakoi sisältöä

486k

Potentiaalisesti tavoitettua seuraajaa