Siirry sisältöön

ALKO

Asennemedia on Alkon strateginen vaikuttajamarkkinointikumppani. Pidämme huolen siitä, että tehty vaikuttajasisältö pohjautuu yrityksen viestintästrategiaan ja istuu Alkon missioon sekä brändiin. 

Keskiössä vastuullisuusviestinnän strategia

Suunnittelemme vaikuttajamarkkinoinnin toteutuksen aina Alkon viestintästrategian ja vastuullisuusteemojen ympärille – näin vaikuttajien sisällöt tukevat yrityksen tavoitteita ja toimivat osana suurempaa kokonaisuutta. Viime vuosien kampanjoissa vaikuttajien tavoitteena on muun muassa ollut lisätä tietoisuutta juomapakkausten hiilijalanjäljistä, tarjota apua yksinäisyyteen ja kertoa alkoholin vaikutuksesta uneen.

Alko Juomapakkauksen päästöt

Brand match syntyy jaetuista arvoista

Alko keskittyy markkinoinnissaan viestimään vastuullisesta kuluttamisesta. Siksi on erityisen tärkeää, että kuhunkin kampanjaan valitut vaikuttajat jakavat brändin arvot. Hyvät brand matchit onnistuvat tuomaan viestit esille luontevasti käsitellen aihetta kukin omalla tyylillään. Alkon kampanjoissa koskettava viesti, aidon rehellinen kerronta ja seuraajien osallistaminen on johtanut korkeaan sitoutuneisuuteen.

Asennemedia on onnistunut löytämään kampanjoihimme profiililtaan juuri sopivia vaikuttajia, joiden kautta olemme saaneet uusia ja raikkaita lähestymistapoja erilaisiin vastuullisuusaiheisiin, kuten yksinäisyys, ympäristövastuulliset juomapakkaukset ja alkoholin vaikutus uneen. Vaikuttajien sisällöt ovat olleet oivaltavan luovia ja kohderyhmää puhuttelevia. Yhteistyö Asennemedian kanssa on sujunut briiffistä raportointiin aina saumattomasti sekä iloisen rautaisella ja ammattimaisella otteella.

Iiris Mikkonen
Viestintäasiantuntija, Alko

Yksi suosikeistamme: Perjantaipuhelin, Alko 2022

Perjantaipuhelin -kampanjalla haluttiin kasvattaa tietoisuutta yksinäisyydestä kertoa, että apua on tarjolla. Jokaisessa sisällössä toivottiin nostettavan Alkon yhteistyökumppanin, HelsinkiMission, lanseeraamaa Perjantaipuhelin-palvelua.

Perjantaipuhelimesta omissa sisällöissään kertoivat Johanna Puhakka, Miska Haakana, Peppi Puljujärvi, Dakota Robin sekä Jäbät ja tunteet -podcast. Vaikuttajat jakoivat omakohtaisia kokemuksia yksinäisyydestä aidosti ja rehellisesti ja ohjasivat ihmisiä sekä Perjantaipuhelin-palveluun että Alko.fi:n Yksinäisyys-sivustolle. Seuraajien osallistaminen keskusteluun toi kampanjalle luonnollisen jatkumon ja tunteen siitä, ettei asian kanssa olla yksin.

Tämä oli mielestäni esimerkki täydellisestä kampanjasta – sopivat raamit, vapaus tuottaa sisältö omalla tyylillä ja mielenkiintoinen aihe. Sain myös jälkeenpäin DM-viestejä, että aihe kiinnosti myös katsojia ja informatiivinen kulma oli seuraajien mielestä kiinnostava!

Yksi Perjantaipuhelin-kampanjan vaikuttajista

Avainluvut

5

Vaikuttajaa

10 %

Sitoutuneisuusaste

108k

Tavoittavuus