Siirry sisältöön

ORION 2025

Asennemedia on ollut Orion Pharman vaikuttajamarkkinointikumppani vuodesta 2022 lähtien. Orion Pharma edustaa kerroksellisuutta parhaimmillaan: vaikuttajia hyödynnetään monipuolisesti eri kanavissa ja kohtaamispisteissä niin, että kaikki tekeminen tukee toinen toistaan. Kerroksellisuus koostuu brändilähettiläistä, kampanjoista, säännöllisistä PR-lähetyksistä ja maksetusta mainonnasta.

Orion Pharman brändilähettiläsjoukkio on rakennettu niin, että he ovat persoonaltaan ja kohderyhmältään erilaisia, jolloin kokonaisuudesta tulee monipuolinen, kiinnostava ja puhutteleva. Vuoden 2025 brändilähettiläät ovat Emili Kumpuniemi, Ernest Lawson, Marita Paasonen ja Minna Kuukka.

Brändilähettiläiden vaikuttavuutta on kehitetty vuonna 2025 entisestään niin, että jokaisella on omat tarkkaan valitut brändit, joita he edustavat. He ovat itse valinneet lempituotteensa edustukseensa, sillä ne ovat olleet jo käytössä arjessa. Näin sisältö on vieläkin aidompaa ja systemaattisempaa.


Emili Kumpuniemi on helsinkiläinen urheiluhieroja, personal trainer ja reseptitehtailija. Emili rakastaa vihersmoothieita ja suklaata, ja siinä kiteytyykin hyvin Emilin ajatusmaailma hyvinvoinnista: tasapainon löytäminen ja kokonaisuuden hallinta.

Erkku on hyväsydäminen ja humoristinen näyttelijä, joka on tullut tunnetuksi Putous TV-sarjasta. Monipuolisen näyttelijän uran lisäksi Ernest on ammatiltaan luokanopettajana sekä hän on ollut mukana juontamassa useita TV-ohjelmia. Erkku ja Orion Pharman Suomen itsehoidon markkinointijohtaja Sanna Valasmo-Lunkka olivat kertomassa pitkästä ja hedelmällisestä yhteistyöstään Asennetalksin ensimmäisessä jaksossa.

Marita Paasonen on äiti ja urheilu- ja liikuntamarkkinoinnin parissa työskentelevä hyvinvointivaikuttaja, jonka luonnonläheiset julkaisut vievät seuraajat niin Lapin ainutlaatuisiin ruskamaisemiin, vauhdikkaille juoksupoluille kuin myös pääkaupunkiseudun parhaille uimapaikoille.

Minna Kuukka työskentelee Radio Novan Aamussa radiojuontajana, ja jakaa Instagramiinsa elämänmakuista sisältöä arjestaan. Minna kirjoittaa Instagramissaan kauniisti ja koskettavasti elämän pienistäkin iloista.


Vaikuttajien sisältöjä tehdään kahdesta eri lähtökohdasta: on etukäteen tarkasti suunniteltuja ja aikataulutettuja, ja niiden lisäksi spontaaneja sisältöjä. Spontaanit sisällöt ovat kevyitä, spontaanisti tuotettuja tarinakokonaisuuksia, joissa tuote näkyy vaikuttajan arjessa autenttisella hetkellä. Sisällöt tehdään ilman raskasta tarkastusprosessia, ja tulokset ovat aina noin 20 % korkeammat kuin muissa sisällöissä.


PR-lähetykset ovat tärkeä osa Orion Pharman vuositekemistä. Ne rakentavat brändin kerroksellisuutta, kun kuluttajat näkevät samat tuotteet monissa eri yhteyksissä. Orion Pharman PR-lähetykset on lisäksi superhaluttuja, koska lähetetyt tuotteet ovat aina sellaisia, joita monet oikeasti tarvitsevat ja ostavat.  Ne ovat kustannustehokas tapa saada lisänäkyvyyttä, kun tehdään huolella ja lähetetään oikeille ihmisille.


Brändilähettiläiden lisäksi Orion Pharma tekee kampanjaluontoista vaikuttajamarkkinointia esimerkiksi uusien tuotteiden lanseerauksille ja olemassa olevien tuotteiden muistijäljen parantamiseksi. Kampanjat ovat usein taktisempia kuin brändilähettiläsyhteistyöt, ja pyrkivät aktivoimaan kuluttajia ostoksille apteekkeihin ja apteekkien verkkokauppoihin tietyn kampanjan aikana.



Avainluvut H1/2025

1 751 119

Orgaaniset näyttökerrat

94 %

Story completion rate

193 000 €

Ansaittu PR-arvo