VAASAN – ROOSA NAUHA
Lantmännen Unibaken ja Vaasan Oy:n vuoden 2022 Roosa nauha -markkinoinnin tavoitteena oli kannustaa ihmisiä tekemään hyvää sekä osallistumaan leipomotuotteilla Roosa nauha -keräykseen. Vaikuttajien toivottiin nostavan kampanjan viestiä ”Hyvä teko maistuu hyvältä” ja toteuttavan omissa kanavissaan Roosa nauha -kampanjan pinkkiä värimaailmaa.
Instagramissa ja blogeissa toteutettuun kampanjaan valittiin mukaan neljä suomalaista eturivin vaikuttajaa: Eino Nurmisto, Marja Hintikka, Hanna Sumari ja Emili Kumpuniemi. Vaikuttajamarkkinointikampanjan lisäksi Asennemedia toteutti kampanjan tueksi PR-tilaisuuden ja upeat tuotepaketit hyvään tarkoitukseen.
Herkullisen vaaleanpunainen brunssi
Kampanja aloitettiin Asennemedialla järjestettävällä herkullisen vaaleanpunaisella brunssilla, jonka päätähtenä oli ihastuttava Eino Nurmisto. PR-tapahtuma alkoi herkullisella brunssilla, pöytään Eino oli saanut kutsua itselleen tärkeitä vaikuttajia. Brunssin jälkeen vaikuttajat kokosivat Vaasanin Roosa nauha -tuotteista lahjakoreja, jotka Asennemedia toimitti mm. HUSin Syöpätautien klinikalle, jossa Einoa oli hänen syöpähoitojensa aikana hoidettu.
Tärkeän aiheen nostamiseksi järjestetty tapahtuma sai huiman määrän ansaittua näkyvyyttä yhteensä kahdellatoista Instagram-tilillä: kampanjan arvioitu ansaitun median PR-arvo oli 33 000 euroa.
Merkityksellisen tapahtuman tekemisestä jäi pitkäksi aikaa vaikuttunut olo ja liikuttuneen toiveikas fiilis maailmasta. Osasitte tosi hienosti toteuttaa ammattimaisen ja onnistuneen tapahtuman kaikkien osapuolten näkemykset ja toiveet yhdistäen – sen tärkeys korostui henkilökohtaisesti herkän aiheen käsittelyssä.
@einonurmisto
Avainluvut
33k€
Ansaittu PR -arvo
5,7 %
Sitoutuneisuusaste
92,7k
Tavoittavuus